Sabtu, 2 April 2011

Strawberi si buah cinta...

Cantik dgn strawberi..;)

Kepada semua kaum wanita di luar sana, tidak kira d mana jua anda berada..heh chewah...terutama bakal pengantin ( mcm aku )hikhikhik...erm amalkanlah memakan buah cinta ini.
Buah strawberi ni akan membangkitkan seri wajah d hari bersejarah itu, malah akan kekal kalo kita terus menjadikannya sebagai menu harian kita.
Buah strawberi ini juga dikenali sebagai buah cinta, selain kerana memiliki warna merah sensual hehe... tetapi bentuknya yag unik. Rasanya ramai yg dah tahu khasiat2 yang terkandung di dalambuah ini kan.;)
Strawberi yang dimakan secara teratur dapat menghaluskan kulit dan memuluskan kulit kita....jgn takut kepada rasa masamnya..kerana ada juga yg manis...tp biasanya rasa masamitu akan hilang bila ia dicelupkan ke dalam cokelat..hurmm..nyum2.
Kandungan vitamin C, B1, B2, E dan provitamin A yg terkandung di dlm strawberi ini berkuasa dlmmenganjalkan dan membuat kulit bebas kedutan sehingga mencegah penuaan pd kulit....kira boleh awet muda lah ni maksudnya.
Strawberi yg mengandung asam salisilat ini juga sangat baik untuk kulit. Selain itu antioksidannya pula dapat membantu memperbaiki kerosakan kulit akibat faktor persekitaran yg tidak baik. Asam ini juga dapat mengecilkan pori-pori dan mencerahkan kulit kita.
Hah! ni nk bg tahu ni,strawberi juga dapat mencantikkan gigi. Bagaimana? ...hehe hanya dengan menggosokkan strawberi yg telah dihancurkan pd gigi... apa2 pun SELAMAT MENCUBA!...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan