Rabu, 27 April 2011

SEKILAS CANTIK ...PArt II

Minta maaf yer.kengkawan sbb lame sangat nk update untuk part II punyer..huhu..oleh kerana masa x mengizinkan untuk saya sekarang ni..nk update entry blog saya setiap hari..huhu.
Tapi lambat atau cepat saya tetap juga menunaikan janji..kan..kan..
Selamat mempraktikan lah yer..CHOW CHIN CHOW!
SEBELUM TIDUR...jgn lupa pakai pelembab. tp make sure pelembab korang tu mengandungi AHA (ALPHA HIDROXY ACID)..serta enzim 'Super Superoxide Dismutase'. Pelembap ini berfungsi untuk melindungi kulit dari 'dehidrasi' sekaligus menghaluskannya.

SEBELUM GINCU DIOLES PADA BIBIR ANDA,pastikan anda menyapu pelembap bibir untuk mengelak bibir dari kering yer.


JANGAN SESEKALI...memadankan warna solekan dengan warna baju. Pilihlah warna solekan yang bersesuaian dengan warna kulit anda. Tetapi warna2 natural seperti nude adalah warna yang paling selamat untuk semua kulit. Mcm artis2 kita kat dlm pic ni..naturalkan..;)


JIKA KULIT WAJAH ANDA ..dari jenis yang berminyak, elak menggunakan alat solek berasaskan minyak atau krim. Pilih alat solek dari jenis 'water base foundation' yang dibalas dengan 'pressed powder' dan bedak debu.


BIBIR...akan kelihatan lebih padat dan seksi jika pengaris bibir digunakan bagi melukis bentuk bibir.


SOLEKAN MATA...x akan lengkap tanpa maskara. Bagi mendapatkan lentikan bulu mata yang seksi, anda dinasihatkan menggunakan'eye curler'terlebih dahulu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan